NÁKUPNÝ KOŠÍK 0 položky 0 €
PRI NÁKUPE NAD 100 € - DOPRAVA ZADARMO VRÁMCI SR !!!

Od nákresu do obchodu: Dizajn produktov Fjällräven

Pridal: user admin | datum 27. 7. 2017 | oko 5816

Od nákresu do obchodu: Dizajn produktov Fjällräven

Elisabeth Elfa odjakživa milovala pobyt v prírode. Tu vedela načerpať najviac energie a cítila sa tu byť úplne slobodná. Keď bola ešte dieťa, zobrala si páperovú bundu s nohavicami a vybrala sa skúmať prírodu. Ale väčšina oblečenia v tej dobe bola široká a neforemná. A už vôbec nie ženská. Takže sa Elisabeth rozhodla zobrať veci do vlastných rúk.

„Chcela som také strihy, ktoré by dokonale sadli na ženskú postavu. Jedného dňa som spravila flisovú mikinu pre moju kamarátku.“

Napriek tomu, že začala na Islande študovať prírodne vedy sa Elisabeth rozhodla nasledovať svoje srdce a prihlásila sa na dizajnérsku školu.

Dizajn produktov Fjällräven

„Prerušila som štúdium na jeden rok, aby som mohla navštevovať viac kreatívnu školu dizajnu, ktorá bola omnoho bližšia môjmu srdcu ako prírodné vedy. A to bola jasná správa, že sa už nevrátim naspäť. Dnes mám pocit, že mi platia za to čo je mojím koníčkom.“

Dnes, o pár rokov neskôr, pracuje ako dizajnérka vo Fjällrävene. A je to práca, ktorú miluje. Má rada ako sa jej nákresy postupne premieňajú na prototypy a neskôr na modely, ktoré tak radi nosíme.

„Mám rada tie začiatky, kde je iba moja kreativita a nájdenie nových možností. Ale zároveň to je aj najviac mučiace. Prezentuješ to svojim kolegom a oni vidia iba nákres. Oni nevidia odpadkový kôš plný náčrtov, ktoré som zahodila do koša. Zaberie to mnoho skúšania až kým nenakreslím niečo, v čo naozaj verím. Ale výsledok je vždy super odmenou.“

Proces dizajnu sa začína ďaleko pred tým ako začnem vôbec niečo kresliť. Náš dizajnérsky tím sa dá dokopy s manažérskym tímom a povieme si kam by sme chceli smerovať. Na ktoré detaily a v ktorej kolekcií by sme sa mali zamerať, a tiež čo by sme mali do kolekcie pridať. Samozrejme, že my dizajnéri máme nejaký svoj manévrovací priestor. Takisto prichádzame s našimi postrehmi a poznatkami. Je to spoločná práca.

„Oni sa rozhodnú na 80% čí návrh môže byť, a potom je práca na nás ako ju dotvoríme,“ hovorí Elisabeth.

Potom sa koncept premení na výskum, Elizabeth a ostatní dizajnéri sa idú porozprávať s ľuďmi, ktorí nosia produkty Fjällräven. Hlavne oni majú prínos a vedia čo vylepšiť na veciach. Premýšľajú o spôsoboch zlepšovania a hľadajú medzery v našom sortimente.

„Niekedy ľudia používajú naše produkty spôsobom, ktorý sme neočakávali. A toto nám dáva nápady, s ktorými pracujeme ďalej.“

Po celú dobu nesmieme zabúdať na to, že vyrábame zodpovedné, pevné a dlhotrváce produkty, či už je to po materiálnej alebo štýlovej stránke. A takisto posúvame značku Fjällräven dopredu, aby sme nezaostávali za konkurenciou.

Raz, keď majú dizajnéri predstavu ako by produkt mal vyzerať, konzultujú ho s Johanom Skullmanom, naším technickým expertom, a takisto s vývojárskym tímom čo sa týka materiálu a funkčnosti.

„Bude toto fungovať? Môžeme to spraviť? Rozhodujeme sa ako tím. Rozhodujeme sa či je to relevantné alebo nie, a ktoré veci by sme mali zvýrazniť viac ako máme. Takisto sa pozeráme či sme vybrali tie správne materiály na daný produkt. Ako dizajnér, zodpovedáš za produkt a jeho budúcnosť. Je tam veľmi veľa diskusie. Pracujeme ako jeden tím a snažíme sa aby boli naše produkty čo najlepšie.“

Akonáhle je dizajn schválený, vývojový tím sa viac zapája. Komunikuje s dodávateľmi ohľadne materiálu a začínajú sa robiť strihy.

Dizajn Fjällräven produktov

Materiál sa taktiež testuje kvôli odolnosti, pevnosti a chemikáliám. Máme veľmi veľké nároky na tieto požiadavky a sú pre nás dôležité. Po tomto prichádza na radu vyberanie farieb. Naši dodávatelia pripravia farby aké im dizajnéri zadajú a potom sa čaká s čím prídu a či je to podľa ich predstáv, tak ako to plánovali.

Proces končí posledným okruhom spätnej väzby a niekedy aj návštevou dodávateľa, kde sa skonzultuje prvý a druhý prototyp. Keď sú všetci spokojní, tak produkt ide do výroby.

V tomto momente sa zvyčajne uskutoční konečné testovanie v teréne s naším tímom testerov. Oni vidia produkt z iného uhla a nie sú v tom zainteresovaní. To je pre nás vo Fjällrävene dôležité. Je to pre nás posledná možnosť ako upraviť niektoré detaily.

„Učím sa hľadať priestor na rozvíjanie produktov. Nemusím mať skvelý nápad hneď na počiatku. Je to presne ako keď staviate veľké puzzle. Pracujeme ako rôzne tímy ale na konci sme ako jeden celok.“

Má Elizabeth nejaké rady pre budúcich potencionálnych dizajnérov, ktorí by sa radi presadili v outdoorovom priemysle?

„Buďte aktívny a robte to čo Vás baví. Robte tie aktivity, na ktoré by ste chceli navrhovať veci. Toto Vám pomôže lepšie rozumieť problematike. A robte aj doplnkové športy, aby ste sa rozvíjali a brali inšpiráciu aj inde. Podľa mňa je lepšie keď ste priemerný vo viacerých športoch, ako keď ste extratrieda iba v jednom. Až potom sa môžete dobre uplatniť na trhu práce. Potom sa pokúste získať stáž a stretnite sa s firmou tvárou v tvár. Táto práca je o kreativite a vášni. Ľudia chcú vidieť, že milujete to, čo robíte. Ak ju naozaj milujete, dotiahnete to ďaleko.“

blaguss.jpg of_trekland.jpg bubo.jpg

PODMIENKY

Doprava

Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

Ochrana osobných údajov

TREKLAND

O nás

Predajne Trekland

Zľavový systém

OSTATNÉ

Na stiahnutie

Veľkostné tabuľky

KONTAKT

Kontakt

INVERSE | enjoy in peace